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2025-03-18 05:54本頁面
  

【正文】 46。sst sich relativ leicht ein Arbeitsplan aufstellen. STRUKTURIERTE PROBLEML214。tzung der eigenen St228。chen ?Entwicklung neuer Bewertungsma223。be ?Identifizierung von “Best Practice” Unternehmen und Lernen von diesen ?Einf252。GLICH BenchmarkingObjekt BestPractice Branche Werbung und Markenpolitik Kundenservice Logistik Fakturierung Personalentwicklung Telefonservice Informationstechnologie Konsumg252。RDATEN ? Ver246。ffentliche Bilanzen ? Ver246。ber Preise und Auszeichnungen ? Referate von Spezialisten ? Fachkonferenzen und Tagungen ? Knowhow ausgeschiedener F252。fte ? BrokerReports, Analystenkonferenzen 41 000624FT_262414_777_v3_i POTENTIELLE FEHLERQUELLEN BEIM BENCHMARKING ? Unterschiedliche Begriffsdefinitionen ? Verschiedene Datenquellen ? Verschiedene Berichtszeitr228。 usually based on last year39。s vehicle to drive longterm strategy/value creation ?Heavily focused on shortterm financial measures ?Difficult to track/measures success over time ?Have little impact on frontline professionals … are leading to shifts in approach ?Develop a clear understanding of the future and create mechanism for relating to specific challenges in the present ?Translate those longterm visions and shortterm challenges into a set of measurable objectives ?Identify ongoing activities or initiatives required to achieve challenging performance targets ?Drive linkage between corporate performance goals and individuals39。s just operate. 51 000624FT_262414_777_v3_i A BRIEF GLIMPSE OF THE KNOWLEDGE NETWORK AT McKINSEY ?Over 600 people ?60 locations ?70 nationalities ?Over 250,000 requests/year ?24 industry practices ?37 functional practices ??New Thinking? initiatives ?special initiatives Our Mission “To support consultants and client research and information needs by connecting consultants quickly and efficiently to the best knowledge resources available, whether inside or outside the Firm” 52 000624FT_262414_777_v3_i VALUE PROPOSITION OF A KNOWLEDGE NETWORK Effectiveness Specialized skills and services in the most accurate, timely and costeffective way is provided Knowledge sharing Infrastructure to enable intensive knowledge sharing among consultants is developed and maintained Fact delivery Facts necessary to ?factbased? consulting process are collected, analyzed, qualified and delivered 53 000624FT_262414_777_v3_i INTERNAL AND EXTERNAL INFORMATION RESOURCES: TYPICAL EXAMPLES Public domain ? McKinsey Quarterly ? Selected PD documents ? Speeches ? Selected reports Proprietary Inhouse ? Practice development documents (PDs) ? Practice/industry experts ? Client engagements ? RI centers/specialists ? Tools and frameworks ? Intra ? Conference proceedings Other sources ? Trade secrets ? Certain financial data ? Business unit data ? RD initiatives ? Employee knowledge and experience ? Company records and munications ? Books, newspapers, trade journals ? Annual reports ? Analyst reports ? Trade associations ? Government agencies ? Commercial databases ? Inter EXAMPLES 54 000624FT_262414_777_v3_i EXAMPLE OF KNOWLEDGE NETWORK SERVICE LINES External Internal Selfservice ? News feed services ? Inter access ? PD Documents ? Intra sites Resources ? Annual reports ? Broker reports ? Published documents ? Internal books ? Speeches ? Industry/ pany fact packs Information ? Online DBs ? Access to works of experts ? Original fact finding ? Specialists ? Accounting information ? Unpublished knowledge Research/ expertise ? Conduct market research ? Profiling of panies ? Access to specialists ? Access to specialized consultants 55 000624FT_262414_777_v3_i THE KNOWLEDGE NETWORK BEST PRACTICE INFORMATION FLOW Understand the need Collect the facts Analyze the facts Communicate the findings Supply to information user Feedback on users’ satisfaction Request from information user 56 000624FT_262414_777_v3_i STATEOFTHEART INFRASTRUCTURE – EXAMPLES Text database Financial data ?Reuters business briefing ?Dow Jones interactive ?Genios ? ? Annual reports/ broker reports ?Disclosure ?FirstCall – Thompson Financials ?Investext ?Individual reports ?Bloomberg ?Datastream ?Balance sheet data (Fitch IBCA, …) 57 000624FT_262414_777_v3_i Marktforschung 58 000624FT_262414_777_v3_i BEGRIFF, WESEN UND AUFGABEN DER MARKTFORSCHUNG Neben den 3 klassischen Produktionsfaktoren Boden, Arbeit, Kapital ist seit einigen Jahren die Information als neuer und vierter Faktor immer wichtiger geworden. Mit diesem Produktionsfaktor befasst sich die Marktforschung Ziel: Gegenstand: Zweck: Verwandte Themen: ?Systematische und professionelle Informationsbeschaffung zur Gewinnung neuer Informationen oder zur Verbesserung bereits vorliegender Informationen (. Aktualisierung, Verdichtung) ?Objektiv oder subjektiv bedingte Markttatbest228。nomene ?Verbesserte Abstimmung von Angebot und Nachfrage, Informationsbeschaffung ?Meinungsforschung, Sozialforschung, Marketingforschung, Demoskopie 59 000624FT_262414_777_v3_i FUNKTIONEN DER MARKTFORSCHUNG ?Wichtigste Funktionen: – Informationslieferant – Objektivierung von Entscheidungen – MarktControlling – Fr252。nderungen) – Navigationssystem (. zum Auffinden neuer Zielgruppen) ?Teilweise auch um…: – Marktforschung zur Legitimation bereits getroffener Entscheidungen –… unliebsame Kollegen loszuwerden ?Zum Stellenwert der Marktforschung in Deutschland: ca. 64% aller Unternehmen mit mehr als 500 Besch228。ssig Marktforschung。ber eigene
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