freepeople性欧美熟妇, 色戒完整版无删减158分钟hd, 无码精品国产vα在线观看DVD, 丰满少妇伦精品无码专区在线观看,艾栗栗与纹身男宾馆3p50分钟,国产AV片在线观看,黑人与美女高潮,18岁女RAPPERDISSSUBS,国产手机在机看影片

正文內(nèi)容

omskolanslagstiftningochf246rvaltning-資料下載頁

2024-10-24 17:23本頁面

【導(dǎo)讀】FöLagomgrundläggandeutbildning(628/1998). Gymnasielagen(629/1998). Yrkeshögskolelag351/2020. Förordningomgrundläggandeutbildning(852/1998). Gymnasieförordningen(810/1998). Statsrådetsförordningomyrkeshögskolor(352/2020). Förordningombehörighetsvillkorenförpersonalinom. ochetisktansvarskännandesamhällsmedlemmar. samtgedemsådanakunskaperochfärdighetersom. Främjabildningochjämlikhetisamhälletsamt. Säkerställaundervisningpålikavillkoritillräcklig. Specificerademålistatsrådetsförordning!3§L. 30§L. Rätttillskolskjuts,inkvartering,skolmåltid,hälsovård. R&

  

【正文】 ur klassrummet resten av lektionen ? Avl228。gsnande av elev som uppf246。r sig st246。rande ? Kvarsittning h246。gst 2 timmar Disciplin228。ra straff 228。r ? Skriftlig varning ? Avst228。ngning f246。r h246。gst 3 m229。nader Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 57 36a 167。 F246。rfarande i disciplin228。renden ? Innan en elev straffas skall orsaken preciseras, eleven h246。ras och annan beh246。vlig utredning skaffas. Innan en elev p229。f246。rs disciplinstraff skall v229。rdnadshavaren ges tillf228。lle att bli h246。rd. Om andra 229。tg228。rder skall v229。rdnadshavaren underr228。ttas ? D229。 eleven f246。rv228。gras undervisning skall socialv229。rden vid behov underr228。ttas ? Om avst228。ngningen f246。r viss tid och den skriftliga varningen skall ett beslut utf228。rdas och andra 229。tg228。rder enligt 36 167。 skall registreras. G Y Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 58 F246。rfarande i disciplin228。renden (forts.) ? Undervisningen skall ordnas s229。 att den elev som har avst228。ngts f246。r en viss tid inte blir efter i de framsteg som hans eller hennes 229。rskurs och undervisningsgrupp g246。r ? F246。r den avst228。ngda eleven utarbetas en individuell plan utifr229。n l228。roplanen ? I fr229。ga om verkst228。lligheten av ett beslut om avst228。ngning f246。r viss tid g228。ller det som best228。ms i f246。rvaltningsprocesslagen och dessutom det som best228。ms i 4 mom. G Y Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 59 F246。rfarande i disciplin228。renden (forts.) ? D229。 en person som arbetar i skolan blivit lidande eller det finns en uppenbar risk f246。r att det v229。ldsamma eller hotfulla uppf246。randet upprepas, kan ett beslut om avst228。ngning f246。r viss tid verkst228。llas innan det har vunnit laga kraft. ? Ett beslut om verkst228。llighet av ett icke lagakraftvun beslut om avst228。ngning f246。r viss tid och ett beslut om den tidpunkt d229。 verkst228。lligheten inleds skall fattas i samband med beslutet om avst228。ngning. ? N228。rmare best228。mmelser om rektorns och l228。rarnas befogenheter utf228。rdas genom f246。rordning av statsr229。det Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 60 36b 167。 Avl228。gsnande av en elev ? Lyder en elev inte en uppmaning att avl228。gsna sig enligt 36 167。 2 mom. har rektorn och l228。raren r228。tt att avl228。gsna eleven fr229。n klassrummet, utrymmet eller skoltillst228。llningen. Rektorn och l228。raren har r228。tt att avl228。gsna en elev fr229。n skolans omr229。de om eleven inte avl228。gsnar sig efter att ha f229。tt veta att han eller hon avst228。ngts fr229。n undervisningen. ? F246。rs246。ker en elev som skall avl228。gsnas f246。rhindra detta genom att g246。ra motst229。nd, har rektorn och l228。raren r228。tt att anv228。nda s229。dana maktmedel som 228。r n246。dv228。ndiga f246。r att f229。 eleven avl228。gsnad. ? Rektorn och l228。raren kan i s229。dana situationer agera tillsammans eller var f246。r sig. G Y Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 61 Avl228。gsnande av en elev (forts.) ? Det 228。r f246。rbjudet att anv228。nda maktmedelsredskap f246。r att avl228。gsna eleven. ? Om l228。raren eller rektorn anv228。nt sig av maktmedel skall han eller hon l228。mna en skriftlig redog246。relse f246。r h228。ndelsen till utbildningsanordnaren G Y Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 62 36c 167。 Verkningarna av 229。tal och domstols beslut ? D229。 229。tal mot en elev 228。r anh228。ngigt vid allm228。n domstol f229。r inte disciplin228。rt f246。rfarande av samma sk228。l inledas eller forts228。ttas mot eleven ? Om en domstol har frik228。nt en elev f229。r inte disciplin228。rt f246。rfarande av samma sk228。l inledas eller forts228。ttas annat 228。n p229。 grund av en s229。dan omst228。ndighet som inte kan betraktas som ett brott men som kan medf246。ra en disciplin228。r bestraffning ? Om en domstol har d246。mt en elev till straff f229。r eleven inte av samma sk228。l p229。f246。ras disciplinstraff. En elev kan dock avst228。ngas f246。r viss tid, om det med h228。nsyn till elevens brott eller omst228。ndigheter i samband med det 228。r motiverat. G Y Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 63 Lag om offentlighet i myndigheternas verksamhet (621/1999) ? Handlingar 228。r offentliga om de inte enligt lag skall h229。llas hemliga ? Myndigheter f229。r ge varandra s229。dana uppgifter som beh246。vs f246。r att de skall kunna sk246。ta sina 229。ligganden ? Den som har uppgifterna best228。mmer om uppgifterna skall ges vidare eller inte Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 64 Sekretessbest228。mmelser inom utbildningen GrUL 40 167。, GymnL 32 167。, YrkutbL 42 167。 ? Ledam246。terna i de an som svarar f246。r anordnandet av utbildning och skolv228。sendets personal f229。r inte olovligen f246。r utomst229。ende r246。ja vad de vid sk246。tseln av uppgifter som g228。ller utbildningen har f229。tt veta om elevernas, personalens eller familjemedlemmarnas personliga f246。rh229。llanden och ekonomiska st228。llning. ? Myndigheterna f229。r ge varandra n246。dv228。ndiga uppgifter, men den som har uppgifterna best228。mmer om de skall ges vidare eller inte Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 65 Vad skall h229。llas hemligt? (1) ? Handlingar g228。llande en klagan (innan 228。rendet avgjorts) ? Basmaterial f246。r forskning eller statistik som frivilligt 246。verl228。mnats till en myndighet ? Handlingar som g228。ller planering av eller basmaterial f246。r l228。rdomsprov eller vetenskaplig forskning ? Uppgifter om intr228。desprov, prov eller test som skall anv228。ndas i framtiden. ? Uppgifter om en klient hos socialv229。rden om socialv229。rdsservice denne har erh229。llit samt handlingar g228。llande en persons h228。lsotillst229。nd, handikapp . ? Liknande uppgifter i den individuella planen f246。r hur undervisningen skall ordnas b246。r ovillkorligen h229。llas hemliga. ? L228。karintyg som arbetsgivaren har i sitt f246。rvar Tramp。Ed Gustav Wikstr246。m 66 Vad skall h229。llas hemligt? (2) ? Uppgifter om psykologiska test eller l228。mplighetsprov ? Handlingar som g228。ller elevv229。rd eller befriande av en elev fr229。n undervisning ? Elevers provprestationer samt s229。dana av en l228。roanstalt utf228。rdade betyg som inneh229。ller verbala bed246。mningar ? Hur av studentexamensn228。mnden f246。rordnade att bed246。ma provsvaren har f246。rdelat sina uppgifter mellan olika skolor ? Handlingar som inneh229。ller uppgifter om en persons politiska 246。vertygelse eller uppgifter om 229。sikter Tramp。Ed N197。GOT OM F214。RSKOLAN F246。rskolan 228。r en lagstadgad, l228。roplansenlig och m229。linriktad verksamhet som i huvudsak 228。r avsedd f246。r 6229。ringarna. Tramp。Ed Gu
點(diǎn)擊復(fù)制文檔內(nèi)容
教學(xué)課件相關(guān)推薦
文庫吧 www.dybbs8.com
備案圖鄂ICP備17016276號-1