【正文】
Ss read after the teacher for Part A. Homework: Read out Part A and try to recite how to make a kite. Make a kite by themselves. Blackboard design: Unit 3 Let’ s make a kite. cut the bamboo。 paint it。 cut the paper。 Teaching mainpoints and difficulties 重點(diǎn):理解并掌握新單詞 難點(diǎn):能用 來描述做風(fēng)箏的經(jīng)過。 draw a picture etc 能用 first then and then next lastly來描述事情的經(jīng)過。Unit3 Let’ smakeakite.; Period1; Teachingaimsanddemands:;一、知識目標(biāo); 能看懂、會讀、會說新單詞: cutdrawpa; 學(xué)習(xí)、運(yùn)用新句型 cutthebamboo。d; 能用firstthenandthennext;二、能力目標(biāo); 能向他人介紹做風(fēng)箏的經(jīng)過;; 能理解本課 A、B部分;三、情感目標(biāo);培養(yǎng) Unit 3 Let’ s make a kite. Period 1 Teaching aims and demands: 一、 知識目標(biāo) 能看懂、會讀、會說新單詞: cut draw paint glue tie a kite show paper bamboo 學(xué)習(xí)、運(yùn)用新句型 cut the bamboo。 二、能力目標(biāo) 能向他人介紹做風(fēng)箏的經(jīng)過; 能理解本課 A、 B部分 三、情感目標(biāo) 培養(yǎng)學(xué)生愛動手的能力,熱愛生活的高尚情操,陶冶他們的性情。 Teaching tools: PPT 剪刀、小刀、紙、竹子、膠水、彩筆、線 Teaching procedures: Step 1 Greetings Greet th