【正文】
Europese markt versus US 2 Note: 185。Thomas Cook Group OTA Strategie Thuiswinkel Update Presentation Ambities van een reisgigant, Utrecht 28 september 2023 Page 3 Page 4 2 8 . 73 5 . 23 9 . 1 3 8 . 1 4 0 . 14 3 . 15 . 16 . 16 . 7 6 . 87 . 38 . 01 4 . 71 8 . 62 1 . 8 2 3 . 12 5 . 92 8 . 32023 2023 2023 2023 2023 202379 Europese online travel markt bruto omzet in €b185。 Verkoop van derde producten op Tour Operator websites zijn uitgesloten van OTA markt Source: PhoCusWright European Online Travel Market 5th Edition and US Online Travel Market 9th Edition US Eu ro p e100% (€22B) Expedia Priceline Travelocity Opodo 100% ($36B) Expedia Priceline Travelocity Orbitz Top 4 spelers Orbitz Others OTA model biedt mogelijkheden voor nieuwe markten Source: PhoCusWright European Online Travel Market 5th Edition 3 Scandinavia Germany Rest of Europe Italy Spain France UK Nieuwe markten Grootte van de markt Europese OTA markt – Bruto omzet in €b, 2023 Thomas Cook heeft een uitstekende basis om uit te bouwen UK totaal maandelijks unieke bezoekers – Thomas Cook vs. top OTAs (in million。 TO 9% 14% 1 Page 14 ? Meer lokale en nationale merken ? Relatief gefragmenteerde markt ? Bestemmingen naar grote steden zijn belangrijk ? Zonbestemmingen zijn key: dominantie bij de TOs ? Multichannel service is belangrijk voor klan